Een goede plek voor je kind

Zoek je een goede basisschool die past bij je zoon of dochter? Wij heten je van harte welkom op CBS Ichthus en vertellen je graag alles over onze school en wat ons bijzonder maakt.

De Ichthusschool is een protestants-christelijke basisschool in Hardinxveld-Giessendam. De school telt rond de 220 leerlingen. We bieden een veilige en uitdagende omgeving met toekomstgericht onderwijs. Iedereen die onze identiteit respecteert, is van harte welkom.

StudioHeartbeat_06_Ichtus-60

De school heeft is een veilige plek voor kinderen met lichte lokalen, een mooi leerplein en groot, groen schoolplein met verschillende speeltoestellen. Trots zijn we op ons eigen technieklokaal.

Ouders zijn erg betrokken en waarderen het sterke pedagogische klimaat met de warme informele sfeer; het is een fijne leef-leer-werkomgeving, waar je je snel thuis voelt. Vanuit rust, betrokkenheid en samenwerking bieden we een veilige plek waarin iedereen zich kan ontwikkelen. We gaan respectvol en zorgzaam met elkaar om en laten ons inspireren door de Bijbel.

Op ontwikkeling gericht

Op de Ichthusschool staat de ontwikkeling van ieder kind centraal. Daarbij kijken we ook naar het niveau van een kind en sluiten daar met ons onderwijs op aan. Dat kan door kleine aanpassingen in de groep, door extra ondersteuning of door meer uitdaging. Wij zorgen voor een breed aanbod en motiveren kinderen tot leren.

Thematisch onderwijs

Geboeide en gemotiveerde kinderen leren meer en onthouden beter. Daarom werken we op de Ichthusschool toekomstgericht met thematisch onderwijs. De rijke context van de lesinhoud, werkvormen en activiteiten maakt het uitvoeren van een project een ware belevenis. Dit zorgt voor gemotiveerde leerlingen, samenhangend onderwijs en goede resultaten.

Het motto van de school is dan ook: op ontwikkeling gericht.

Missie en visie

We streven bij ons onderwijs naar een evenwichtige ontwikkeling en vorming van het kind, zowel cognitief als sociaal-emotioneel en creatief. We noemen dat ontwikkeling op het gebied van hoofd, hart en handen. De Bijbel

Het team

De Ichthusschool heeft een enthousiast en betrokken team dat werkt met passie. Het team is gedreven om van positieve betekenis te zijn voor elk kind en voor elkaar.