Voor het eerst naar school

Als je kind voor het eerst naar school gaat, dan is dat best spannend. Wij nemen alle tijd om je kind rustig te laten wennen aan de nieuwe omgeving.

Rustig wennen

Als je kind is ingeschreven, krijg je vier tot zes weken voor je kind vier jaar wordt meer informatie over het starten op school. Bij deze informatie zit een vragenlijst die we je vragen vooraf aan het intakegesprek in te vullen. Zo krijgen wij alvast een eerste indruk van je kind. Het intakegesprek vindt plaats voordat je kind bij ons op school zal starten. De leerkracht neemt contact op om een datum hiervoor af te spreken, ook wordt dan afgesproken op welke dagen je zoon of dochter komt wennen. Na de eerste vier weken bespreken we of het goed gaat op school. We vinden het erg belangrijk dat je kind zich op z’n gemak voelt en rustig kan starten op school.

Peuterspeelzaal in school

Peuterspeelzaal De Flierefluiter bevindt zich bij ons in de school. Het peuterlokaal zit naast de kleuters, zodat de peuters al bekend zijn met de school. We hebben korte lijntjes met de leidsters en zorgen voor een goede doorlopende leerlijn naar groep 1. Er is een warme overdracht en peuters zijn altijd welkom om een kijkje te nemen bij de kleuters, ook als ze al bij ons zijn ingeschreven. Kinderen maken zo op een ontspannen en laagdrempelige manier kennis met de school, de leerkrachten en de andere kinderen.

Open huis

Eind januari organiseren wij op een aantal momenten een open huis. Je kunt dan vrijblijvend de sfeer komen proeven en als je wilt in gesprek gaan met onze leerkrachten. Ook buiten ons open huis ben je altijd welkom voor een rondleiding en kennismakingsgesprek.